Paski testowe do wykrywania oleju w AdBlue
Paski testowe do wykrywania oleju w AdBlue® – B+S Oil In Water Test Strips
W celu ograniczenia zanieczyszczenia środowiska Unia Europejska ustanowiła wymogi dotyczące emisji spalin z ciężkich i lekkich pojazdów ciężarowych wyposażonych w sinik diesla. Jedną z metod przyjętych przez producentów pojazdów w celu zapewnienia zgodności jest SCR (selektywna redukcja katalityczna), która chemicznie zmniejsza emisje NOx przy użyciu dodatku mocznika w układzie wydechowym.
Takim dodatkiem jest AdBlue® (DEF w USA). Przed zmieszaniem ze spalinami opuszczającymi silnik, płyn zawierający dodatek mocznika jest przechowywany w oddzielnym zbiorniku. Aby utrzymać wydajność i mieć pewność, że system działa prawidłowo, ważne jest, aby płyn nie był zanieczyszczone olejem napędowym lub innymi olejami.
Wykrywanie zanieczyszczenia AdBlue® olejami za pomocą pasków testowych.
Jedną z metod sprawdzania, czy olej napędowy nie został przypadkowo lub nawet celowo zmieszany z AdBlue®, jest użycie prostych pasków testowych B+S Oil In Water Test Strips wykrywających olej. Próbka AdBlue® jest po prostu pobierana ze zbiornika (np. za pomocą syfonu) a następnie sprawdzana poprzez zanurzenie paska. Obecność oleju powoduje zmianę koloru paska testowego. Zobacz więcej informacji o użyciu pasków testowych.
Czułość pasków testowych B+S Oil In Water Test Strips:
Substancja: | Dolny limit: (mg/l) |
Wyraźne wykrywanie: (mg/l) |
Eter naftowy (temp. wrzenia 40-80°C) | 250 | 400 |
Benzyna (wysokooktanowa) | 1 | 25 |
Olej opalowy | 5 | 10 |
Olej smarowy (smar) | 1 | 5 |
Nr katalogowy: 44-863 (100 szt./op.)
Producent: Bellingham and Stanley (Anglia)
Pliki do pobrania:
Informacje dodatkowe: